mandag 3. mai 2010

IDC

IDC en har startet.. Instructor Development Course
Det er intensive dager her. 13 dager uten avbrekk.
Dag 1 start 7.15 først var vi i klasserommet, introduksjon og avskrekking. Instruktør eksamen virker overkommelig for de fleste, Enkelte emner er noe såre,  for eksempel fysikk og fysiologi. Og mange som ikke har rørt en RDP siden Divemaster kurset.
Resten av dagen var vi i sjøen ved cooper island med en strengt nødvendig oppfriskning av de 20 øvelsene vi må prestere på demonstrasjonsnivå. (ikke overlevelses nivå)
Tilbake til basen rund 18 for å spille dart og et par øl, de tester prioriteringene våre her, alltid sosiale tilstelninger som frister mer enn lekser.

Igår var vi vel i vannet fra kl 9-16, 2 timer under og på 800 meter svømming med ABC, mye morsommere enn i basseng, så 3 store rokker og hummer.
Ellers så var det terping på rescue scenario 7, bevisstløs dykker i overflaten, knuter, løfteballong og demonstrasjon av alle de 20 øvelsene.

Mike Rowe har snart sertifisert 400 instruktører, dette kan han, opplegget er strømlinjeformet. Ikke bare blir vi drillet for å bestå kurset, men også for livet etterpå som instruktører.
Nå må jeg komme meg innom hus før "noseeums"-ene spiser meg opp. Har masse lekser til imorgen jeg skal forberede en presentasjon om stresshåndtering så skal jeg lese mer på generelle standarer og prosedyrer. og jeg har en øvelses eksamen til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar