tirsdag 18. mai 2010

17 mai og Første dykk som instruktør

Det har vært en helt sinnsykt flott dag.
Jeg skulle ut og leke med 3 divemaster kandidater. De reiser om få dager så de rekker ikke et vanlig internship hvor de skal følge vanlige grunnkurs. Så vi skulle iscenesette noen dykk med scenarioer som man kommer til å oppleve blant annet når vi guider turister.
Alt fra løs tank, blybelte på låret, løse stropper og spenner, tom for luft, miste integrert bly og svømmeføtter som faller av.
Vi greide til og med å svømme dem bort og de lærte en viktig lekse om å alltid ta ut kursen før man går ned. 
Jeg tok et par eksamner med dem klasserommet vårt var for anledningen cooper island beachclub. hvor jeg satt i solen med en lemonade og passet på at de ikke jukset. Gjennomgangen av spørsmålene de ikke traff på tok vi på stranden, så kom Discovery (en av båtene våre) plukket oss opp og vi dro på et morrodykk til Thumb rock. Jeg så 2 nurse sharks den ene var veldig nysgjerrig og lot meg få lov til å legge meg ned på sandbunnen. Fikk tatt noen supre bilder før jeg tok bort kameraet og hun svømte enda nærmere. Hun lå 10 cm fra ansiktet mitt rett imot meg før hun svømte rolig bort. 
Vel hjemme dro vi en stor gjeng ut og spiste roti. en lokal rett som minner litt om tykk lapskaus rullet inn i en stor lefse. serveres med chutney. nammenamm. Akkompagneres med noe romholdig og til dessert enten en painkiller eller bushwacker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar