søndag 7. mars 2010

Maya Fiesta

Jeg bor midt i hjertet av "Maya" Tulum. Her er det alltid liv. Mayane er glad i mye musikk og gjerne en liten fiesta, festival, opptog eller lignende. Mens jeg har vært her har karnevalstiden gått over i den årlige Maya Fiestaen. I dag var gaten inn til dykkersenteret stengt av masse markedstelt. Her selges alt du kan tenke deg i plast, glass og blikk osv. Festplassen like ved var full av og folk og musikk. Damene hadde pyntet seg i tradisjonelle Maya kjoler. Det var taler av viktige folk som fagforeningsledere og direktører, opptog av delegasjoner fra Akumal og Chemuyl, presentasjon av prominente viktige Maya personer, dessuten dans og fyrverkeri. Det var ikke mange "ikkemaya" tilstede. Fordelen var at jeg med mine nesten 170 kunne stå på bakerste rad og se over alle. Nokså uvant å være høyest. Høy stemning og høy musikk. Det var morsomt å få med seg. De holder nok på hele natten, så jeg skal bort å se litt mer etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar