tirsdag 9. mars 2010

Den nye leken min

Så kom den til sist, min Stingray+ med Sunray 600 lys. Lise har tatt den med til meg, og trofast slept med seg en koffert som ble åpnet i alle sikkerhetssjekker. Lise og Morten var med på Dykkersportturen i 2008 og tok grottesertifikat. Nå er de tilbake for to uker med grottedykking. Det ble montering og testing i går. Jeg leste til og med bruksanvisningen, og satt oppe det meste av natten for å finne ut av greiene. Med Mayafestivalen fortsatt pågående var det feiende Mexicans musikk til det hele. I dag ble det filmtime i Grand Cenote. Det virket - jeg fikk både noe lys og noe bilde. Basiclly elendeige, men pytt pytt - bedre i morra. Et lite klipp våger jeg meg på å legge ved - gjett hvilken nasjonalitet dykkeren med gule svømmeføtter og blå vinge har.
Siden Lise og Morten hadde sitt første Mexicodykk siden november 2008 måtte de nesten få dykke uten å bli forstyrret - det ble derfor med meg og videohuset på slep. Svenske Petter, heretter kalt Speedy Gaonzales, ledet dykket. Det gikk unna. I hverfall i forhold til å finne ut av kamera og sånn under veis. Men det var morro og armene er faktisk støle av å holde huset!! Etter å ha sett på resultatet er det klart noen muligheter for veldig rask forbedring. I morgen i Chang Hol blir det nye muligheter. Alt står til lading og jeg er helt klar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar