torsdag 6. desember 2012

Hola fra Mexico -
 Sidemount dykking på Yucatan

Bare så det er sagt til alle der hjemme i kulda: Sola skinner, det er 27 grader i luften og 25 i vannet, fuglene synger og det er tid for litt morgenkaffe  før vår tredje dykkedag.


Vi, Heidemarie, Øyvind 1 og Øyvind 2, er innlosjert hos Speelotech i Tulum, og dagens mål er Dos Pisos, rett sør for Tulum. En virkelig nydlig grotte som jeg gleder meg til å vise frem til gutta.

Noen viktige oppgaver på denne turen: Dykke og kose oss, ta noen bilder,  nyte livet, vise fram grottene til Øyvind 2 som ikke , samt teste min nye Sidemount rigg fra Hollis (SMS 50). Jeg har dykket sidemount siden 2005 med min trofaste og sterkt modifiserte Armadillo.  Da var sidemount noe som kun ble benyttet av grottedykkere, og selv der var det uvanelig. De senere årenen har flere oppdaget sidemount riggens mange fordeler, og den har vunnet innpass som et behagelig alternativ for sjødykking.

Min nye beste venn?
Det tar litt tid å bli venner med en ny rigg, og gjøre den til min egen. Men umiddelbart er jeg kjempefornøyd med profilen på vingen, og vektsystemet med små lommer på siden og toppen.  Noen små modifikasjoner som skal testet ut i dag, og så tror jeg vi blir bestiser. Så inntil dette er testet blir kamera liggenede hjemme, men i morgen...!!

Ha en fin dag, kjør forsiktig i snøværet.

Hasta Manana!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar