mandag 22. februar 2010

Reisenruten fra helvete og endelig framme


Hvis noen hører meg bestille reise via USA igjen - slå meg i hodet med noe hardt og tving meg til å bestille med KLM/Martinair via Amsterdam. Det er det som funker. Frankfurt-Newark-Cancun funker ikke. Dag 1, lørdag, skulle bringe oss til helt frem til Tulum, men vi kom til Frankfurt. På grunn av spesialsikkerhetskontroll for transfer til USA ble vi stående 1 time og 20 minutter i kø, og da var flyet selvsagt gått. Vi ble booket om til Air Canada dagen etter, og ankom Mexico søndag kveld etter en snartur innom Toronto. Det positive var at sikkerhetskontroll og sånt da ble langt mer sivilisert. Men hva er sjansen for at bagasjen skal henge med en sånn rute med 4 flyselskap involvert? Ca 0,0003% sjanse antar jeg, så bagasjen kom ikke.
Men vi kom frem til nydelige 26 grader varme, installerte oss på dykkesenteret(Speleotech), fikk en kald xx og ramlet til sengs. I dag er livet bra igjen. Deilig vær og hyggelige folk (Bil var hoppende glad for å se oss!)og stranden venter. Dagens oppgave blir avklimatisering og baggasjesøk. Det blir vanskelig å dykke når vi ikke vet hvilket kontinent dykkerutstyret befinner seg.

Forresten, gjett hva skjedde med undervannshuset mitt! En snøstorm i Sverige på fredag morgen satte UPS bilen ut av spill, så det kom ikke frem. Men så snudde hellet seg litt for Lise og Morten kommer til Tulum om to uker og tar det med til meg. Som håndbagasje!!

Da var det stranda:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar