torsdag 22. april 2010

Jeg er på vei

Noen ombookninger og enkelte innstilte avganger senere har jeg greid å komme meg ut av Europa. Det er ikke takket være travelpartner ihvertfall.
Tusen takk til Helle som fikset billett samtidig som jeg stod i insjekkingskøen på gardermoen.

Vi fløy forresten rett over Island og jeg kunne se røykskyen laaangt der nede.

Sitter nå på Luis Muñoz Marin International og venter på neste fly til Tortola, det går om 7 timer. Lånte med meg noen tepper og puter fra Continental. så kanskje jeg får sove litt, Ifølge sleepinginairports.net er terminal B den mest behagelige å sove i, eller prøve ihvertfall, stengulv overalt og benker med armlener er det overalt, men i terminal B dimmes lyset, og det er mye roligere her enn på hotellet jeg hadde sist.
Mange andre overnattere her som prøver å krølle seg oppi lealause stoler, og inni insjekkingsskranker.
De fleste vaktene går forbi og bare smiler, men enkelte av dem må bare utøve denne makten de har fått utdelt. ved å be enkelte om å flytte seg ,bare fordi de kan.

Men jeg tror jeg har gjort noe skrekkelig dumt. kamerakofferten min med speilrefleksen, undervannshus, blitzer etc står igjen hjemme. En avgjørelse som ble gjort i det jeg gikk ut døren hjemm.. håper jeg ikke har masse tid til å ta bilder alikevel... Men det sies jo at det beste kameraet for situasjonen er det du har med deg.
Skuldrene mine angrer ikke, og jeg har ihvertfall med min lille trofaste ixus.

Jeg fikk lest endel på veien over og prøvde meg på divemaster eksamene igjen, enkelte ting må jeg nok lese littegranne mer på.
Før jeg dro tok jeg en del av instruktør kurset på nett, e-idc, Padis nettkurs er ganske greie og det kommer til å spare meg for noe klasseroms tid der nede.
Det blir et intensivt kurs 1-14 mai, men nå få jeg tid til å lade opp med seiling og dykking først.
Gleder meg til å dykke på Fearless og RMS Rhone igjen, denne gangen uten turister på slep.

Natta!

Hege

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar